اینترنت مکانی بزرگ با انبوهی از مطالب است و چون همواره درحال تغییر می باشد، پیدا کردن سایت هایی با محتوا و منابع غنی از آنچه که به نظر می رسد، سخت تر است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا تحت عنوان  "وب سایت های برگزیده"، تعدادی سایت های مفید و کارامد را به شما معرفی نماییم.
در این بخش تلاش می کنیم وب سایت هایی در دسته های متنوع از جمله آموزشی، نرم افزار، اخبار، بهره وری (Productivty)، سرگرمی و ... را ارائه نماییم.

WolframAlpha

Wolfram Alpha یک ماشین حساب نموداری با هوش مصنوعی است که شما آرزو داشتید در مدرسه می داشتید! می خواهید بدانید که یک تابع چگونه رفتار می کند؟ نحوه حل قدم به قدم یک معدله را می خواهید؟ این سؤال برایتان پیش آمده که فاصله زمین تا خورشید چقدر است؟ یا اگر بخواهید این مسافت را پیاده طی کنید چه مقدار زمان می برد؟ می خواهید ارزش غذایی مرغ سرخ شده را بدانید؟ همه را انجام شده بدانید.
کافیست به Wolfram Alpha مراجعه کرده و درباره هر چه می خواهید به جستجو بپردازید. به احتمال زیاد پاسخی که به دنبال آن بودید را خواهید یافت. برای اینکه بتوانید از امکانات وب سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید می توانید از بخش Examples با مثال های گوناگون آن طرز کار صحیح را یاد بگیرید.

TinEye

در بسیاری از مواقع پیش می آید که در حال جستجو برای یک مطلب و یا درحال گردش در میان شبکه های اجتماعی، به تصویری بر میخورید که برای شما جالب است و نیاز دارید تا در مورد آن بیشتر بدانید. اگر خوش شانس باشید علامت یا نشانه ای از ناشر اولیه عکس پیدا خواهید کرد، اما همیشه به این سادگی نیست. اینجاست که TinEye به کمکتان می آید. این وب سایت در واقع یک موتور جستجوی عکس معکوس است که به شما اجازه می دهد علاوه بر ناشر اصلی، تصویر مقالات و صفحات اینترنتی دیگری هم که از آن استفاده می کنند را بیابید. TinEye همچنین امکان یافتن نمونه ای با رزولوشن بیشتر و یا قدیمیترین و جدیدترین صفحاتی که از آن استفاده کرده اند را فراهم می کند.

printfriendly

پرینت گرفتن از یک صفحه وب سایت همیشه هم کار راحتی نیست و معمولا به نتیجه دلخواه ختم نمی شود. به هم ریختن قالب صفحه و یا چاپ چندین صفحه بیکاربرد از بخش های مختلف وب سایت، همگی از مواردی هستند که باعث می شود دفعه بعد که خواستید این کار را انجام دهید، دست به دامان printfriendly.com و کابرد فوق العاده آن شوید.
خیلی ساده، آدرس صفحه ای که می حواهید از آن پرینت تهیه کنید را در محل مخصوص قرار دهید تا وب سایت با الگوریتم های خود یک نمونه مشابه PDF را که بدون تغییر در قالب و ساختار قابل چاپ خواهد بود برایتان به وجود آورد. البته شما هنوز هم می توانید یخش هایی که به نظرتان اضافی می رسند را از فایل ایجاد شده حذف کنید. نکته جالب اینکه با نصب افزونه این سایت بر روی مرورگر یا تلفن هوشمند خود، می توانید صفحه مورد نظر را به شکل مناسب برای چاپ درآورید. 

TED

مکانی عال برای آموش و الهام. TED بستری فوق العاده برای سخنرانی های کوتاه تصویری است که گفتگوهای آن ارائه شده در آن بیانگر بینش شگفت انگیز به پروژه ها و جاه طلبی های مهندسان، دانشمندان، هنرمندان و فیلسوفان است. اکثر ویدیوهای این وب سایت به زبان انگلیسی می باشند، اما دارای زیرنویس به زبان های مختلف از جمله فارسی نیز هستند.

makeuseof

تا به حال شده بخواهید یک نرم افزار جدید روی کامپیوتر خود نصب کنید اما ندانید که کدام یک برای دانلود کردن از بقیه بهتر است؟ makeuseof.com دقیقا به همین منظور طراحی شده و از همان اول که وارد وب سایت می شود، لیستی از بهترین نرم افزارها در هر شاخه پیش روی شما خواهد بود. حال می خواهید به جستجو در میان آنتی ویروس ها و مرورگرها بپردازید یا آنکه به دنبال یک موزیک پلیر رایگان منسب باشید و یا اینکه چند گزیته برای ویرایش عکس هایتان انتخاب کنید.
در حوزه نرم افزار و تکنولوژی هر اطلاعاتی که لازم است داشته باشید را با یک جستجوی کوچک داشته باشید.

اگر شما هم وب سایت هایی از این دست سراغ دارید، در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. فینوز منتظر نظرات شما خواهد بود...