همانطور که پیش‌بینی می‌شد، رویداد چهارشنبه شب اپل «Hey Siri give us a hint» با محصولات جدید خود به رخدادی پر سر و صدا تبدیل شد و با رونمایی از چندین محصول جدید، هیاهویی در میان کاربران و مخاطبان محصولات اپل بر پا کرد. با وجود این که این رویداد تازه، فرصتی برای رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بود، نباید تصور کرد که این گوشی‌های جدید داغ‌ترین سوژه‌ی خبری رخداد اپل بودند و سایر محصولاتی که صحنه‌ی چهارشنبه شب را اشغال کردند، در سایه‌ی 6 اس‌های اپل نادیده گرفته خواهند شد. شاید در کنار معرفی آیفون‌های 6 اس، رونمایی از تبلت جدید آیپد پرو و مدل جدید دستگاه اپل تی‌وی، نقاط عطف تازه‌ای در تاریخچه‌ی شرکت اپل به حساب بیایند و اثباتی بر یکه‌تازی بی چون و چرای اپلی‌ها در بازار هوشمندهای دیجیتال باشند. برای آن که با محصولات تازه‌ی اپل بیش‌تر آشنا شویم، در این مطلب به صورت خلاصه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نوبرانه‌های پاییزی اپل را بررسی خواهیم کرد.

ساعت اپل :

شرکت اپل، با معرفی بندهای جدیدی برای ساعت‌های هوشمند این شرکت و اضافه کردن چند انتخاب تازه به این تن‌پوش‌های دیجیتال مانند رنگ‌های تازه‌ی طلایی و اخرایی روشن در مدل Sport ساعت‌های اپل، بر جذابیت ساعت‌های هوشمند خود افزوده است. احتمالاً این بندهای جدید با رنگ‌های خاص و ویژه‌ی خود، کاربران بیش‌تری را به استفاده از این تن‌پوش‌های دیجیتال ترغیب خواهند کرد.

در کنار تغییرات فیزیکی، اپلی‌ها سیستم‌عامل Watch OS 2 را نیز برای استفاده بر روی ساعت اپل عرضه کرده‌اند که امکان استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بیش‌تری را برای مخاطبان این ساعت‌ها فراهم می‌کند. قرار است تا هفته‌ی دیگر امکان به روزرسانی سیستم‌عامل ساعت اپل به نسخه‌ی Watch OS 2 به صورت رایگان برای کاربران این تن‌پوش‌های دیجیتال فراهم شود.

1

تبلت آیپد پرو :

سرانجام پس از نزدیک به یک سال شایعه و پیش‌گویی، اپلی‌ها از تبلت جدید این شرکت در برابر چشمان مشتاق مخاطبان رونمایی کردند. البته با توجه به صفحه‌ی نمایش 12.9 اینچی آیپدهای پرو، این حرفه‌ای‎های هوشمند، بیش‌تر جایگزینی برای سیستم‌های دسکتاپ محسوب می‌شوند تا همراهی که قرار است جای خالی را در دنیای گوشی‌های هوشمند، پر کند. این تبلت تازه معرفی شده از نظر قابلیت‌های سخت‌افزاری  تحولی تحسین‌ برانگیز نسبت به نسخه قبلی خود را ملاحظه میکند و صفحه‌ی نمایش رتینای 5.6 میلیون پیکسلی آن به همراه پردازشگر 64 بیتی A9X، گرافیک کنسول‌های بازی را همراه با توان پردازشگری اندکی پایین تر از سیستم‌های PC در قالب یک تبلت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته قابلیت‌های سخت‌افزاری تنها نقطه‌ی مثبت آیپد پروی اپل محسوب نمی‌شود و این ارشد دنیای تبلت‌ها با امکان شارژ 10 ساعته‌ی باتری دستگاه و پشتیبانی از اتصالات اینترنتی وای‌فای و LTE، هوشمندی قابل اعتماد برای استفاده در بازه‌های زمانی نسبتاً طولانی مدت محسوب می‌شود. برای این که پسوند Pro کاملاً زیبنده‌ی آیپدهای جدید اپل باشد، اپلی‌ها دو ابزار جانبی جدید را نیز برای این مدل در نظر گرفته‌اند، قلم نوری یا Apple Pencil 99 دلاری و صفحه‌کلید هوشمندی که با قیمت 169 دلار قابل تهیه خواهد بود. آیپد پرو تا ماه آذر به بازار عرضه خواهد شد و مدل 32 گیگابایتی آن که از فناوری وای‌فای پشتیبانی می‌کند 799 دلار و نمونه‌ی 128 گیگابایتی که امکان نصب سیم‌کارت را نیز خواهد داشت، 1079 دلار قیمت خواهد داشت.

2

نسل جدید دستگاه‌های اپل تی‌وی :

زمانی بود که اپل تی‌وی برای شرکت اپل حکم سرگرمی را داشت و به عنوان پروژه‌ای حاشیه‌ای در کنار محصولات اصلی شرکت، دسته‌بندی می‌شد. به نظر می‌رسد، معرفی نسل چهارم دستگاه‌های اپل تی‌وی، پایانی بر زنگ تفریح حیات دیجیتال اپل تی‌وی باشد و با این مدل جدید شاهد حضور جدی‎تر اپل در بازار تلویزیون‌های خانگی و کنسول‌های بازی باشیم. با معرفی این مدل جدید، دستگاه اپل تی‌وی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برخوردار شده است، رابط‌کاربری جدید و کاربرپسندتری پیدا کرده است و کنترل دستگاه نیز به touch pad و دکمه‌ای برای ارتباط با Siri مجهز شده است. اپل تی‌وی 4 قابلیت اتصال وای‌فای، اترنت و بلوتوث را نیز برای کاربر دستگاه فراهم می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این که اپل تی‌وی نیز سیستم‌عامل خاص خودش را دارد و از این پس به لطف حضور tvOS فرمان‌های کاربران را پردازش می‌کند و انجام می‌دهد. قرار است در پاییز امسال اپل تی‌وی 32 گیگابایتی با قیمت 149 دلار و مدل 64 گیگابایتی نیز با قیمت 199 دلار در فروشگاه‌های اپل عرضه گردد.

3

گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس :

قرار است گوشی‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، خاکستری و رنگ تازه‌ی اخرایی روشن و در مدل‌های 16، 64 و 128 گیگابایتی به علاقه‌مندان عرضه شوند و از روز جمعه سوم مهرماه، در فروشگاه‌های منتخب شرکت اپل قابل تهیه باشند.
ان شاء الله در مطالب بعدی به معرفی مشخصات این گوشی ها و مقایسه آن ها میپردازیم.

4

آیا از محصولات عرضه شده در این کنفرانس رضایت کامل را داشتید؟ چه آینده ای برای محصولات فعلی ویا محصولات بعدی Apple پیش بینی میکنید؟ نظرات خود را با فینوز در میان بگذارید . . .