DirectX 12 پتانسیل امیدوار کننده ای در benchmark های اولیه از خود نشان داده است ، اما Gamer ها هنوز هم 2 دل اند! چرا که اکثر اوقات آنچه که در benchmark ها بوده با واقعیتی که خودشان دیده اند تفاوت بسیاری داشته است.در حقیقت؛ نتایج در اولین بازی ای که از DirectX 12 پشتیبانی میکند افزایش قابل توجهی در نرخ فریم تا 30 ٪ را نشان می دهد.
بازی Ashes of the Singularity، ساخته شرکت Stardock یک بازی در سبک RTS می باشد. ashes of singularity اولین بازی است که با پشتیبانی رسمی از DX12  به بازار معرفی میشود.

در یک بررسی که اخیرا PC perspective منتشر کرده است، قابلیت های گرایکی این بازی توسط DX11 و DX12 مقایسه شده اند.
این مقایسه ها به وضوح برتری های DX12 را به DX11 در هر 2 گرافیک شرکت های AMD و  nvidea نشان میدهند.
این بررسی ها روی آخرین مدل های ارائه شده از هر 2 شرکت (AMD Radeon R9 390X ,NVIDIA GeForce GTX 980 ) صورت گرفته و همانطور که از تصویر زیر معلوم است ، این بهبود ها در گرافیک های شرکت AMD سهم بیشتری را داشته است. اما هنوز توضیحات و مقایسه هایی در مورد گرافیک هایی نظیر Radeon R9 Fury X ویا GeForce Titan X صورت نگرفته و بسیاری از Gamer ها منتظر اند تا چگونگی این بهبود ها را بر روی این مدل ها هم مشاهده کنند.


بنابراین به نظر می رسد DX12  یک فرایند موفقی را در تخلیه وظایف پردازنده انجام میدهد.اما اینکه CPU های با هسته بیشتر بهبود اندکی نسبت به مدل های ساده تر داشته اند یقینا اسباب ناراحتی آن دسته از گیمر هایی خواهد بود که هزینه بسیاری برای خرید این CPU ها پرداخت کرده اند.

آنچه که در اینجا مهم جلوه میکند اینست که بازی هایی که قبلا روی دستگاه شما قابل اجرا نبودند اکنون میتوانند اجرا شوند (البته شما نیز سطح انتظار خود را پایین بیاورید.)
DX12 هم اکنون تنها در حال اجرا بر روی دستگاه هایی است که از ویندوز 10 استفاده میکنند. اما ماکروسافت وعده این را داده است تا قابلیت استفاده از  DX12 را به نسخه های قبلی سیستم عامل هایش و Xbox و گوشی های هوشمندش (به شرط دارا بودن حداقل سخت افزار) منتقل کند.

شما چگونه در ارتباط با DX12 فکر میکنید؟ آیا تاکنون توانسته پتانسیل خوبی از خود نمایش دهد؟ آیا شما نیز از کیفیت بهبود یافته کارت گرافیکتان خوشحال هستید؟ نظرات خودتون رو با فینوز در میان بگذارید.